(i kraft 1.2.2023)

Målet med dessa direktiv är att förbättra förtroendet mellan kunden och disponenten.
Disponentins Etiska direktiv hittar Ni i sin helhet på sidan; Kiinteistöliitto – Disponentins Etiska direktiv

Vilka är dessa direktiv och hur syns det hos oss vid KIHA- team och hur syns det i våra disponenters dagliga arbete?

Nedan ser ni några av dessa direktiv samt hur dessa förverkligas hos oss;

Hos oss agerar disponenterna omsorgsfullt och alltid med bostadsbolagets bästa i åtanke. Detta betyder
att vi följer lagen och direktiven, vi agerar ansvarsfullt samt etiskt rätt. Vi är bostadsbolaget lojala och har alltid dess bästa i åtanke.

  1. Redan i offertskede beskriver vi tydligt vad vår tjänst omfattar och vilka andra sakkunnigas tjänster Ni i bolaget kan använda. Även priserna presenterar vi klart och tydligt. När det gäller tilläggstjänster och priset för dessa, vill vi alltid gå igenom dessa med husbolagets styrelsen före förverkligande. I vardagen syns detta genom att vi ständigt är i kontakt med styrelsen när det gäller bolagets ekonomi samt godkännande av räkningarna. Vi är måna om att kunden vet vad kunden betalar för. Vårt mål är även att genom att sköta disponentskapet på ett ekonomiskt effektivt sätt och därmed upprätthålla värdet på aktieägarnas förmögenhet. (lägenhet)
    Tillsammans med styrelsen söker vi ständigt efter olika alternativ hur man kan spara euron utan att kvaliteten lider.
    lider.
  2. Som disponenter agerar vi öppet när det gäller inköp till husbolaget, vi använder det nätverk vårt företag besitter – till husbolaget fördel. Detta betyder att vi sköter alla inköp och offerter genomskinligt, omsorgsfullt samt med husbolagets bästa i åtanke.
  3. Vi följer jämlikhetsprincipen i hela vår verksamhet och vi behandlar alla aktionärer, boende och styrelsemedlemmar jämlikt oberoende av ställning. Det spelar heller ingen roll om aktionärerna är investerare eller boende i huset. När det gäller konflikter mellan aktionär och boende agerar vi opartiskt och alltid till husbolagets förmån.
  4. Vi vill även främja öppenhet och vi förhåller oss positiva till olika sätt att kommunicera.
  5. Det är lätt att närma sig oss och vi svarar alltid så snabbt som möjligt på alla telefonsamtal och kontaktatagningar.
  6. 7. Vi följer tystnadsplikt i vår verksamhet, vi förstår vårt ansvar och vi är måna om det förtroende vi har fått.
  7. 8. Vi tar endast emot sådana uppdrag som vi själv vet att vi klarar av och har möjlighet till att sköta. I vårt team har vi alla våra egna styrkor och vi jobbar i samförstånd och tillsammans för att hjälpa varandra.
  8. Vi utvecklar oss själva ständigt. Vi också skolar oss ständigt så att vår yrkeskunskap skall hållas up to date. Uppstår frågor som vi inte genast kan besvara, tar vi reda på svaret och återkommer så snabbt som möjligt.
  9. 10. Vi respekterar disponentbranschen och vi berättar ärligt och öppet om vår verksamhet samt kunnande.

KIHA-Team Är ett relativt nytt disponentbolag. KIHA-teams Filosofi är tillgänglighet, genomskinlighet och effektivitet. Dessa grundvärderingar går som en röd tråd genom hela vår verksamhet. Vår mission är att föra tillbaka disponentservicen till såsom som den var förr, att finnas till förkunderna! Vårt företag (KIinteistöHAllinta / isännöinti, www.KIHAteam.fi) är anlitade i förtroende av husbolagets styrelse, och vår ambition är att alltid göra minst vårt bästa för att vara värda Ert förtroende.

Vi rör oss vid husbolaget, vi är närvarande och det är alltid lätt att nå oss.

Det spelar ingen roll om ni har ett litet eller stort husbolag – Om ni upplever att våra värderingar möts, tveka inte att ta kontakt!

Vi är övertygade att KIHA-team kan erbjuda Er och Ert husbolag just de tjänster som ert husbolag saknar!

Ta kontakt och begär en offer

Ta kontakt