Isännöinnin eettiset ohjeet, Päivitetty versio (astuivat voimaan 1.2.2023)

Tavoitteena on näin parantaa asiakkaan ja isännöinnin välistä luottamusta.
Isännöinnin eettiset ohjeet löytyvät täältä: Kiinteistöliitto – Isännöinnin eettiset ohjeet.

Mitä nämä ohjeet ovat ja miten ne näkyvät meillä KIHA-tiimissä ja isännöitsijöidemme jokapäiväisessä työssä?

Tässä muutamia nostoja ohjeista ja miten meillä niitä toteutetaan:

Meillä isännöitsijät toimivat huolellisesti ja asunto osakeyhtiön edun mukaisesti. Tämä tarkoittaa
sitä että toimimme lainsäädännön mukaisesti, vastuullisesti sekä eettisesti.Olemme taloyhtiön asioita hoitaessamme lojaaleja ja ajamme aina sen etua.

  1. Tarjousta jättäessämme esittelemme aina sopimuksessa selkeästi mitä  isännöintitehtäviä se kattaa ja  mitä mahdollisesti muita asiantuntijapalveluitamme voitte hyöntää. Hinnoittelun tuomme myös esille aina selkeästi.Haluamme aina käydä taloyhtiön hallituksen kanssa läpi mahdolliset lisätyöt ja näiden kustannukset ennen toimeenpanoja. Arjessamme tämä näkyy siten että olemme jatkuvasti yhteydessä hallitukseen koskien yhtiön rahatilannetta ja sen laskujen hyväksyntää. Haluamme aina että asiakkaamme tietää mistä meille maksaa. Tavoitteenamme on myös pitää huolta osakkeenomistajien sijoituksista ja näin ollen heidän taloudestaan.
    Etsimme jatkuvasti yhdessä hallituksen kanssa erilaisia vaihtoehtoja missä voidaan säästää euroja laadusta
    tinkimättä.
  2. Isännöitsijöinä toimimme avoimesti asunto-osakeyhtiön hankinnoissa ja käytämme voimassa olevaa hankintaverkostoa asunto-osakeyhtiön eduksi. Tämä tarkoittaa, että hoidamme kilpailutukset ja hankinnat läpinäkyvästi, huolellisesti ja asunto-osakeyhtiön edun mukaisesti.
  3. Noudatamme yhdenvertaisuutta kaikessa meidän toiminnassa ja kohtelemme kaikkia osakkaita, asukkaita ja hallituksen jäseniä tasapuolisesti riippumatta asemasta tai lähtökohdista, Myös huolimatta siitä ovatko osakkaat sijoittajia vai asukkaita. Osakkaiden tai asukkaiden välisissä ristiriitatilanteissa toimimme puolueettomasti ja asunto osakeyhtiön edun mukaisesti.
  4. Haluamme edistää avoimuutta ja suhtaudumme viestintään myönteisesti.
  5. Meitä on helppo lähestyä ja vastaamme aina mahdollisimman nopeasti kaikkiin puheluihin ja yhteydenottoihin.
  6. Noudatamme vaitiolovelvollisuutta toiminnassamme, ymmärrämme vastuumme viestijänä ja toimimme luottamusaseman arvoisesti.
  7. Otamme vastaan vain omien kykyjen ja resurssien mukaisia toimeksiantoja. Tiimissämme jokaisella on oma vahvuutensa ja teemme tiivistä yhteistyötä keskenämme toisiamme auttaen.
  8. Kehitämme itseämme jatkuvasti. Kouluttaudumme jotta ammattitaitomme olisi ajan tasalla. Jos on joitain asioita mihin emme osaa heti vastata, selvitämme vastauksen viipymättä.
  9. Kunnioitamme isännöintialaa ja kerromme rehellisesti ja avoimesti meidän omasta toiminnastamme ja osaamisestamme.

 

KIHA-Team on suhteellisen uusi isännöinti yhtiö. KIHA-teamin filosofia on tavoitettavuus, läpinäkyvyys ja tehokkuus. Nämä ovat myös tiimimme perusarvoja läpi toimintamme. Missiomme on tuoda takaisin isännöinti sellaisenakuin se aikoinaan oli, eli olemme olemassa asiakkaitamme varten! Yrityksemme (KIinteistöHAllinta / isännöinti, www.KIHAteam.fi) on saanut taloyhtiön hallituksen luottamuksen, ja pyrimme aina tekemään tekemään vähintään parhaiten, jotta olisimme luottamuksen arvoisia.

Liikumme taloyhtiöissä, olemme läsnä ja aina helposti tavoitettavissa. 

Oli teillä sitten iso tai pieni taloyhtiö ja koette että arvomme kohtaavat, ottakaa rohkeasti yhteyttä!

Olemme vakuuttuneita että KIHA-team pystyy tarjoamaan Teille juuri sitä palvelua mitä Teidän taloyhtiönne kaipaa!

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

Ota yhteyttä